Narrare per immagini


Abstract


Riassunto:

Lo scopo di questo saggio è quello di indagare la dimensione educativa coinvolta nel processo narrativo. Seguendo l’approccio fornito da Husserl e Bruner, la narrazione sarà definita quale dispositivo metodologico in cui le componenti strutturali dell’oggetto di apprendimento si coniugano con i valori significativi che investono l’universo della soggettività personale.

 

Abstract:

The aim of this essay is to investigate the educational dimension involved in the narrative process. Following the approach provided by Husserl and Bruner, narration will be as a methodological device in which the structural components of the object of learning are combined with the significant values that invest the universe of personal subjectivity.

Parole chiave: Dimensione educativa, Bruner, Husserl, processo narrativo.

 

Keywords: Educational dimension, Bruner, Husserl, narrative process.


DOI Code: 10.1285/i24995835v2021n15p35

Full Text: pdf

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Italia License.